Styrelsen


Styrelsen Brittsommars Samfällighetsförening 2024/25

Ordförande Ulla Rappich, nr 12
Kassör Ronny Edstrand, nr 14
Sekreterare Anna-Stina Mattsson, nr 6
Ledamot Kristofer Hultgren, nr 7
Ledamot Åsa Lundgren, nr 22
   

Kontakt med styrelsen på e-post styrelsen@brittsommargrand.se

Styrelsen som väljs omfattar ordförande och 4 ordinarie styrelseledamöter, varav 1 kassör och 1 sekreterare. För att granska styrelsearbetet väljs också revisor och revisorsuppleant. Styrelsen väljs för 1 år i taget, dock väljs ledamöterna på 2 år i taget, så att vartannat år byts 2 personer och vartannat år byts 3 personer, dvs omlott så att hela styrelsen ej avgår samtidigt. Styrelsen administrerar samfällighetens verksamhet och håller protokollförda möten. Mötesprotokoll från styrelsemöten arkiveras hos sekreteraren. Stämmoprotokoll delas ut till samtliga och sätts även upp på anslagstavlan. Alla protokoll läggs ut på hemsidan.

Enligt stadgarna hålls föreningsstämma i maj månad varje år. På stämman redovisas föregående års verksamhet, fastställs bokslut samt ansvarsfrihet för styrelsen. Stämman väljer också ny styrelse samt fastställer budget för det nya året. Extrastämma kan utlysas om så befinns nödvändigt. Stadgarna föreskriver villkoren hur ordinarie samt extra stämma skall sammankallas.

Ändringsanmälan till Lantmäteriet vid ny styrelse
Stadgar 2005-10-17 reviderade
Stadgar 1993-12-16